social-media-content-sharing-600

Başarılı bir pazarlama stratejisi oluşturmak için ne yapmak gerek? Bu özellikleri gelin beraber inceleyelim:

Hedef kitlenize odaklanın
Hedef kitleniz en dar şekilde tanımlanmış olmalı. Ürününüzü herkese satamazsınız. İlk olarak doğru hedef kitleyi analiz edin (cinsiyet ve yaş kriterleri). Sonra daha spesifik özellikleri belirleyip hedef kitlenizi oluşturun.

Ürüne odaklanın
Pazarladığınız ürünün özelliklerini  sizden daha iyi kimse bilemez. Bu özellikleri öne çıkarın ve hedef kitlenize nasıl hitap etmeniz gerektiğine karar verin. ok iyi bilin ve kime nasıl hitap etmeniz gerektiğini buna göre belirleyin. Örneğin ev hanımlarına hitap ediyorsanız iletişim diliniz daha esnek olmalı.

Özellikleriniz ölçülebilir olmalı

Pazarlama planınızı oluştururken ölçülebilir hedefler koyun. Geri dönüp baktığınızda rakamlarla ve verilerle net sonuçlar almaya gayret gösterin.
Planlarınız uzun ve kısa vadeli olsun. Tabii planlarınızın birbiriyle bağlantılı olması gerekiyor.

Hesap verebilirlik ve sorumluluk
Daha iyi sonuç almak için her çalışana ayrı bir görev verin. Böylece kimin ne kadar iş yaptığı daha iyi gözlemlenebilir.

Düzeltmeler ve yorumlar
Pazarlama planının sadece bir süreç olduğunu unutmayın. Ana planınızdan sapmayın. Gerekli gördüğünüz durumlarda plan üzerinde değişiklikler yapabilirsiniz.

Ekibinizle düzenli toplantılar organize ederek hedefleriniz üzerinde sıkça konuşun.


Comments

Powered by Facebook Comments

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>