En çok kullandığınız ve sevdiğiniz sosyal ağlarda reklam vermenin mantıklı olup olmadığını mı merak ediyorsunuz? Facebook, Twitter ve LinkedIn; hepsinin farklı demografik profilleri olduğunu ve farklı sektörler için reklam fırsatları sunabileceklerini söyleyerek başlamak da yarar var.

Bu üç platform da, kullanıcıları hakkında sahip oldukları büyük miktarda veriye dayalı reklam mesajlarını hedeflemenin en yeni ve yaratıcı yollarını geliştiriyorlar. Pazarlamacıların, bu ağların sağladığı “kazanç” ve “sahip olma” açılarından kazandıkları deneyimleri kadar, özen ve çaba ile sosyal ağların sunduğu fırsatları keşfetmeliler. Yaptığınız işin amacına göre, bir platform diğerinden daha yararlı olabilir. Aşağıda, her birinin sunduğu özellikleri ve maksimum etki ve dönüş için bu özellikleri nasıl entegre edebileceğiniz bulunmakta.

Facebook Reklamları
Facebook reklam platformu, bu üç sosyal ağ içerisinde en çok gelişmiş ve geniş alanda kullanımı olandır. Kendi içerisinde hizmet veren bir platform sunan Facebook reklamları, ufak bütçelerle küçük iş yerleri için de kullanılabilir.

Facebook reklam örneği.

Facebook, kullanıcılarına birçok değişik kriter ile mesajlarını hedeflemerini sağlar ve bu kriterler de kullanıcının profil bilgilerinden belirlenir. İster 24 ila 35 yaşları arası bayan, ister 55 ila 65 yaş arası erkek, bahçe ile uğraşmayı seven veya jazz muziği seven kişiler olsun, Facebook kendi ölçüm ve hedefleme yeteneği sayesinde, bu demografikleri dağıtabilir.
Facebook verilerinin çoğu; demografik ve ilgi seviyesine göre olduğundan, Facebook reklamları İşletmeciden Tüketiciye (B2C) hedeflemede çok etikilidir. Ayrıca metro alanları ve şehirler için gayet uygun olan coğrafi hedefleme seçeneği de sunuyor; ancak, özellikle kırsal kesimlere hedeflemek istiyorsanız, biraz yetersiz kalabilir. Facebook reklamları, İşletmeden İşletmeye (B2B) reklamlar için diğerlerine kıyasla daha az etkili çünkü verilerin temeli, genel olarak kullanıcı ilgisine dayanıyor.

Ayrıca Facebook; kullanıcılarına, sayfalarındaki “Beğen” tuşuna çekebilmek için reklam verme imkanı sunuyor ve bu, Facebook topluluklarının bir iş kazancına dönüşmesine yardımcı olur. Beğen tuşu için bütçe ayırmak, mesajlarınızın Facebook’da daha büyük kitlelere ulaşmasını sağlar ve iyi yönetilirse, çok akıllı bir yatırım olabilir. Ancak; Facebook reklamları yayınlamaya başlamadan önce bu alanda kazanacağınız başarının sonucunda kullanıcılarınız ile iletişim kurmanızın size ne kadar fayda sağlayabileceğini düşünmek akıllıca olur.

LinkedIn Reklamları
Bildiğiniz gibi LinkedIn, profesyonel iş hayatınız ile öne çıkamızı sağlayan bir platformdur ve bunun sonucunda da kullanıcılarının profesyonel bilgilerini girmeleri gerektiği için; LinkedIn reklamları, B2B sektörleri için oldukça etkilidir.

LinkedIn reklam örneği.

LinkedIn, reklamları sadece belirli özellikleri veya belirli ünvanı olan kişilere gösterilmesine izin veriyor. Bu reklam harcamalarını oldukça etkili hale getiriyor ve hızlı hareket ederseniz, şimdilik maliyeti yüksek olmayan bu platformun reklamlarından daha fazla avantaj elde edebilirsiniz. LinkedIn kampanyanızı oluştururken, kampanyanız ile alakalı herhangi bir grubu da hedeflediğinizden emin olmalısınız. LinkedIn Grupları, kullanıcıları daha uzun süreli platformda tutabiliyor ve hedeflediğiniz kişilere göre grup ayarlarınızı düzenlediğiniz takdirde onlara daha kolay bir şekilde ulaşabiliyorsunuz.

LinkedIn Reklamlarının kullanıcıları hızlı bir şekilde artıyor bu yüzden; bu platformda kampanya oluşturmayı düşünüyorsanız, reklam maliyetlerinin hızlı bir şekilde artmasına hazırlıklı olun.

LinkedIn Reklamları ile hedef kitlenize ulaşın.

Twitter Reklamları
Şuanda gelişim aşamasının başında bir reklam platformuna sahip olan Twitter, reklamlarını “Sponsorlu Twitler” formunda sadece büyük markalara sunuyor.

Belirli etiketler, belirli arama terimleri için Twitter’ın arama motorunda kullanıldığında, reklamverenler twit akışının en üzerinde çıkması için izlenim başına maliyet öderler.

Reklamverenlerin, twitlerle iletişim kurmasını sağlayan bir reklam platformu.

Sonuç olarak; Twitter reklamları, birçok pazar ve iş için şimdilik çok fazla bir artı sağlamıyor.

Twitter; eş zamanlı konuşma yapısını, reklamlarını daha alakalı ve zamanlı yapmak için kullanırsa, pazarlamacıların başarı elde edebileceği yeni ve geniş bir reklam platformu olacaktır.

Twitter reklam örneği.

Pazarlamacılar, hedef müşteri kitlesini düşünmeli ve onlara olabildiğinice az bir maliyetle ulaşabilmek için sosyal medya reklamlarını denemeye başlamalılar. Her platform, farklı özellikler ve yararlara sunuyor. Büyük miktarlar harcamadan önce, hangisinin işinize en çok yararı sağlayacağına karar vermek için, bu kanalları önce test etmenizi, sonra yatırım aşamasına geçmenizi öneririm.


Comments

Powered by Facebook Comments

Comments are closed.