Facebook’un kullanım oranı ve kullanıcıların Facebook ile ilgili olumlu düşünceleri ile beraber oluşturduğu topluluk hem para kazandırma hem de yeni kullanıcı kazandırma konusunda oldukça etkileyici. Kısa süre önce Twitter’da da günün en çok konuşulan konularından olan Facebook’un ciddi rakiplerinden biri olacağını söyleyen Salam World’ü tanıtmıştık.

Sıra Microsoft’ta…

Stratejik olarak konumlandırılan hikayelerden biri mi tam olarak netleşmese de Microsoft “yanlışlıkla” internete açtığını iddia ettiği sosyal medya mecrasından olan Tulalip adını Socl olarak değiştirdiği öğrenildi.

Tulalip sitesinin ilk olarak açıldığında aşağıdaki duyuruyu yapmışlardı;

“Geldiğiniz için teşekkürler. Socl.com Microsoft Research’ün dahili bir tasarım projesidir ve yanlışlıkla internette yayınlanmıştır. Bu gerçekten de yanlışlıkla oldu.”

Facebook’un yeni rakiplerinden biri olarak lanse edilen Socl’ın, Microsoft’un arama motoru Bing ile entegrasyonu, tasarımının ilgi çekici olması, Facebook durum güncellemelerine benzer özellikte paylaşılabilmesi, yorum yapılabilmesi, aradığınız şeyleri arkadaşlarınızın görebilmesi özellikleri dikkat çekiyor.

Kısa süre önce çıkan yeni sosyal ağ projelerini gelişimini an ve an takip ediyoruz ve genel olarak ilk izlenim hatta istatistiklerde de çıkan sonuç şu: Neden Facebook dışında başka bir mecra kullanayım ? Araştırma sonuçlarında kullanıcıların %80′i hali hazırda hesapları bulunan sosyal ağ sitelerinden memnun ve yeni bir mecranın gerek duyulmadığını düşünüyor.

Google’ın Google+’ı güçlendirmek için yaptığı çalışmaları gördükçe Microsoft’un bu konuda sessiz kalmaması oldukça mantıklı.

Bakalım Socl nasıl bir mecra olacak, izleyip göreceğiz…


Comments

Powered by Facebook Comments

Tagged with:
 

Comments are closed.