10 Mart’da Facebook yeni sayfa düzenlemesini resmi olarak sundu. Bu yeni sayfa düzenlemesi ile markalar, Facebook’daki sayfalarını daha fazla genişletebilecek ve görsel öğeler sayesinde tüketicilerinin akıllarında kalmalarını sağlayabilecekler. Aşağıda yeni Facebook sayfası düzenlemesini görsel olarak nasıl optimize edebileceğinizi anlattık.

Profil Resmi – En Önemli Görsel Öğe

Profil resmi, websitelerinde markanın logosunu gördüğünüz yeri alan markanın kilit görsel kişiliğidir. Bu; sayfanızın “asıl köşesi” yerine geçtiği için görsel ağırlık vermek isteyebilirsiniz. Profil resminin maksimum 180px x 540px boyutlarında olmasına izin veriliyor. Ancak; sekme gezisi direkt olarak profil resminin altında olduğu için, sayfa yöneticileri resmin boyutlarını dengelemeli ve sayfa gezinmelerini dosyanın üzerine koymalıdır.

Profil Resmi ve Fotoğraf Şeridi Uyumlu Olmalı

Çünkü fotoğraf şeridi, profil fotoğrafının hemen yanındadır, tasarımcılar her fotoğrafın bir yanındakini nasıl etkilediğini ve desteklediğini düşünmelidirler.

Profil Küçük Resmini de Unutmamak Lazım

Küçük resim, sayfaların duvarlarına yayınladıklarınıza ve yorumlarınıza eşlik eden resimdir.  Yani sizin “mini logonuz”dur ve özenle biçimlendirilmelidir.

Küçük resim, profil resminizin bölümlerini gösterir; özellikle küçük resminiz için bir fotoğraf yaratıp yükeleyemezsiniz. Ancak; “sayfayı düzenle > profil resmi >  küçük resmi düzenle” yolunu kullanarak düzenleyebilirsiniz.

Görüntüden memnun kalana kadar kutuya sürüklemeniz yeterli olacaktır. Eğer profil resminiz böyleyse:

Bunu istersiniz:

Dikkat edilmeli:

Fotoğraf Şeridi

Facebook; fan sayfasına fotoğraf şeridini eklediğinde, birçok kişi profil resmi ve fotoğraf şeridi ile benzer resimler yaratarak uyumluluk sağladılar. Ancak; kişisel profillerin aksine, şeritteki beş fotoğrafın sayfa her yüklendiğinde yer değiştirdiğini gördüklerinde hayal kırıklığına uğradı.

Bazı markalar hemen buna da adapte oldular ve rastgele yer değiştirmesinden avantaj elde ettiler ve her sırada işe yarayacak beş fotoğraf seçtiler.

HyperArts ve Juicy Agency, bu karışıklığa önem verdi:

Bazı markalar da sıralamaları ile alakalı olmayan resimleri kullandılar:

Gördüğünüz gibi fotoğraf şeridindeki bu beş resmin karışım uygulaması, marka ve tasarımcıların sahiplenmeleri gereken bir dizayn meydan okumasıdır. Bu, kurallar içerisinde yaratıcı olmak için bir fırsattır.

Sekme Navigasyonu

Sekme navigasyonunu sol sütuna taşımak, heralde fanlar arasında en beğenilmeyen değişiklik olmuştur. Yöneticiler, sayfa navigasyonlarının daha az görünür olan bir yere indiğini hissettiler.

Ama işe bir de farklı açıdan bakmak gerekiyor. Karakter limitinden dolayı hep kesilen isimlerle altı mavi sekme olmasındansa artık, 36 karakteriniz ve özel simgeleriniz var. Kendi iFrame uygulamanızı yarattığınızda, sekme gezisi için uygulamanın simgesini yaratabilirsiniz ve bu şekilde, sayfadaki diğer görsel öğelerle navigasyonu görsel olarak birleştirebilir veya sekmenin içeriğini güçlendirmek için “idiogramları” (mesela, “menu” sekmesinin yanına bir çatal resmi koyabilirsiniz) kullanabilirsiniz.

Navigasyonunuzu kısa tutun!

Sayfalar; çok fazla sekmelerlerle (içeriği çok az veya hiç olmayan sekmeler özellikle), değeri çok değişen simgelerle ve dizaynlarla darmadağın olmuş navigasyonlardan uzak durmalıdır.

Yukarıdaki örnekte (bunların büyük markalar olduğunu hatırlatırım), içerisinde organizasyon olmayan organizasyon sekmeleri, simge olmayan uygulamalar var.

Navigasyonlarına dikkat eden sayfaların açısından, en az giden sayfalar var….

… ve eşsiz bir görünüm (iFrame sayfa sekmesi yarattığınızda yapabileceğiniz) elde etmek için düzenlenmiş simge kullanan diğerleri var:

Özellikli Like’lar – Çapraz-marka ve Ortaklıklar için Fırsatlar

Like sayımının altında soldaki sütundaki “Özellikli Like’lar” bölümü, sahip oldukları diğer sayfaları, ortak sayfaları veya alakalı olanları vurgulamak için markalara mükemmel bir fırsat sunar:

Yöneticilerin Özellikli Like’lar üzerinde çok fazla kontrolü vardır.

“Sayfayı düzenle > özellikler” aracılığıyla, beş sayfanın yönünde çıkacak olan Beğenildi sayfalarını (bu sayfalar sizin sayfanızın beğendikleri olacaktır, kişisel profilinizin değil) seçebilirsiniz.


Comments

Powered by Facebook Comments