Facebook ile hareketlenen sosyal medya fırtınası, ardından Twitter ve Instagram’ı getirdi. Tabii bu hareketli ortamda Snapchat’i de unutmamak lazım. Bu sosyal platformlara, her gün binlerce video ve fotoğraf yükleniyor. Böylelikle insanlar her an nerede olduğunu, neler yaptığını herkesle paylaşabiliyor.

Sürekli Yenilenen Sosyal Medya

Sosyal medya platformları, sıklıkla kendilerini güncelliyor ve kendilerine olan ilgiyi canlı tutmak için yeni özelliklerle gelişiyorlar. Hem de bu yenilikler öyle hızlı yapılıyor ki, bir bakıyorsunuz bir sabah uyandığınızda, her gün kullandığınız sosyal medya hesabınızda bir değişim söz konusu…

Bazen bu yeni özelliklere alışmak kolay olmuyor. Ancak bazen de öyle eğlenceli yenilikler yapılıyor ki bunlara ayak uydurmamak mümkün değil. İşte Instagram’da son zamanlarda hayata geçirilen “Stories” yani “Hikâyeler” uygulaması da bu eğlenceli uygulamalardan biri.

İnstagram’ın Hikâyeler Özelliği Nasıl Bir Uygulama?

Bu özellik aslında Snapchat kullananların, biraz daha yakından tanıdığı bir uygulama. Aynı Snapcat’teki gibi, kısa videolar yayınlanıyor ve bu videolar 24 saat içerisinde kendiliğinden siliniyor. Bu eğlenceli video paylaşımı sayesinde, oldukça renkli kareler ortaya çıktı. Videoların ertesi gün silinecek olması, insanları biraz daha serbest davranmaya sevk ediyor. Çünkü eğer çok komik duruma düştüğünüz bir video yayınladıysanız, nasılsa 24 saat içerisinde silineceği için, bunu sadece ilk 24 saat içerisinde görenlerle paylaşmış oluyorsunuz.

Instagram Stories’in bir diğer özelliği de, paylaştığınız kısa video veya fotoğraflara tıpkı Snapchat’te olduğu gibi küçük çizimler veya eğlenceli yazılar ekleyebiliyor olmak. Böylelikle ortaya çok daha yaratıcı tasarımlar çıkabilmekte… Instagram’da paylaşacağınız hikâyelerin hedef kitlesini de sınırlamak sizin elinizde. Arkadaşlarınız içinde bile, sadece belirlediğiniz kişilerle video paylaşma özelliği sunan bu uygulama, hikâyelere yapılacak olan yorumları ve beğenileri de bu şekilde sınırlandırmaya imkân tanıyor.

Hikâyelerin Arasında Reklam Molası

Instagram, Hikâyeler uygulaması ile son zamanlarda bir hayli ilgi görüyor. Snapchat kullanmaya alışkın olanlar, önceleri Instagram ‘ın bu özelliğini oldukça sert biçimde eleştirmişti. Ancak zaman geçtikçe herkes, bu özelliğe çok alıştı. Şimdi Instagram kullanıcıları arasında bir bağımlılık seviyesine gelen hikâyeler özelliğine, Instagram tarafından reklamlar yerleştirileceği duyuruldu. Uygulamanın keyfini kaçıracağı düşünülen bu reklamlar, üstelik tam ekran olarak yayınlanacak ve siz bir videoyu izlemek için tıkladığınızda önce bir reklamı izlemek durumunda kalacaksınız. Bu duyulan haber, İnstagram kullanıcıları tarafından büyük tepkilerle karşılanırken, şimdi sizlere bu olayın aslında nasıl olduğunu anlatmaya çalışalım.

Henüz Test Aşamasında

Hikâyeler özelliği ile 150 milyon kullanıcıya ulaşan Instagram, bu durumu kendi yararına kullanmaya çalışıyor. Bu yararın en etkili yolu da, bu kadar ilgi gören bir uygulamaya reklam almaktır. Fakat hemen çok büyük tepkiler göstermeye lüzum yok. Çünkü bu özellik henüz test aşamasında ve Airbnb, Nike, Netflix gibi dünya çapında ünlü markaların Instagram hesapları üzerinden, bir deneme sürecine girmiş bulunuyor.

Bütün bunların, sadece bir dedikodu olduğunu iddia edenler de var ama hemen belirtelim ki, bu haber TechCrunch‘da yayınlandı. TechCrunch yani web teknolojisi haberlerini en hızlı ve güvenilir biçimde yayınlayan bir blog, olduğuna göre, Instagram’ın, Hikâyeler uygulamasına reklam alacağı haberinin doğruluğu kesin…

Hikâyeler Arasında Reklamlar Nasıl Yayınlanacak?

Instagram videoları sadece 5 saniye sürerken, reklam videoları 15 saniye sürecek. Ancak endişelenmenize gerek yok. Çünkü tıpkı Youtube’da olduğu gibi bu reklamları atlama şansına sahipsiniz. Bu işin en güzel yanı, arka arkaya birkaç hikâye izlemediğiniz zaman reklamlar size hiç gösterilmeyecek. Çünkü reklamların arka arkaya izlenen hikâyeler arasında Instagram kullanıcılarına sunulması planlanıyor.


Comments

Powered by Facebook Comments

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>