LinkedIn herzaman kendini diğer sosyal medya kanallarından ayırmış ve daha ciddi bir iletişim ve bilgi paylaşım sitesi olmuştur. Hergün kendini yenilemeye devam eden LinkedIn’de artık şirket sayfası da var. Normalde LinkedIn’de açtığın profil sayfası sadece sizin kişisel sayfanızdır ve bunu iş sayfası olarak kullanmak LinkedIn’in kurallarına aykırıdır. Ancak LinkedIn; bu toplumda bulunan profesyonel bilgileri daha fazlalaştırmak, toplum arasında daha fazla iletişimi ve bilgi paylaşımını doğuracağını farketti.

Eğer halen LinkedIn firma sayfanız yoksa, sayfanın üzerindeki FİRMALAR’a tıklamanız ve firma eklemeniz yeterli olacaktır.

Aşağıda bu uygulama ile gelen özellikler ve aktif bir şekilde kullanım seçeneklerini anlattaık:

#1: Web sitenize banner resimleri linkleyin.

Bu çok havalı olacaktır. Ücretsiz banner reklamlarınızı, istediğiniz her yere linkleyebilirsiniz. “Facebook sayfanımızın hayranı olun” yazılı bir resim yaratıp, Facebook sayfanıza geri linkleyebilirsiniz veya bir tanesini hizmet sayfanıza ve diğerini de hakkımızda sayfasına linkleyebilirsin.

#2: Video için destek.

Şirket videonuzu, bireysel hizmet sayfanızın yanısıra artık ürün veya hizmet “ana sayfa”nıza eklemeniz için alanınız var.
Video bloglamayı, teknik videoları ve video eğitimini birçok firmanın kullanmaya başlaması ile birlikte, sizin de bu akıma adapte olup bu yeniliği kendinize yarar hale getirebilirsiniz.

#3: Tavsiyeler alın ve onları sayfanızda gösterin.

Tavsiyeler, sizin sessiz satış elemanlarınızdır ve ürün veya hizmetlerinizi satmanızda kişisel olarak söyleyebileceğiniz herşeyden daha fazla yardımcı olacak. Herkes kulaktan kulağa pazarlamanın gücünü bilir, bu yüzden bunu avantaj haline getirin.
Bu tavsiyelerle kullanıcı farkındalığı yaratılır. Yani bu; LinkedIn ağınızdaki uygun insanlar tarafından tavsiyelerin görünebileceği anlamına geliyor. Satın almayı düşündüğünüz bir hizmeti tavisye eden biri ile iletişime geçmek oldukça keyifli olacaktır.

#4: “Bizi LinkedIn’de takip edin” butonu.

Eğer web sitenizdeki kod bölgesine girişiniz yoksa, kodlarını kopyalamanız ve web kurucusuna eklemek için geçirmeniz gerekebilir. Eğer kendiniz yapabiliyorsanız, sadece kesip butonun olmasını istediğiniz yere yapıştırın.

#5: Sayfaya göz atmanız için feedler, blog yazıları ve twitler.

Takipçilerinizin, şirket blog yazıları sayesinde şirketiniz hakkında daha fazla şey bilmelerini sağlayın. Yeni yazı girdiğiniz her defa, otomatik olarak göz atma sayfasına geçecek. Eğer blogunuza daha rahat bir tarzla yazarsanız, şirketin sesine başka bir boyut verir.

Hatta analyticsi ble kullanabilirsiniz. Sayfa görünümlerini ve daha birçoğunu artık görebilirsiniz – hizmetinize gelen ziyaretçiler, eklediğiniz link ile herhangi bir resime tıklama, hangi sektörler şirketiniz ile ilgileniyor ve hatta hangi firmalar sitenize giriş yapıyor gibi özellikleri öğrenebilirsiniz. Bu haber akışı o kadar hızlı ilerliyor ki, yenilikleri takip edebilmek için gününüzün bir kısmını ona odaklamanız gerekebilir.

#6: LinkedIn ziyareti olmadan müşteri tavsiyeleri

Bir müşteri, web sitenizdeki “Tavsiye” butonuna tıklasa ve bu buton, bu ürün veya hizmet hakkındaki tavsiyeleri okuyabileceği LinkedIn sayfanıza götürse, sizce de mükemmel olmaz mı? İş sayfanıza hizmetlerinizi ekler eklemez, LinkedIn kurmak için HTML kodlarını koymak çok kolay.

#7: Yeni grup fonksiyonları.

Eğer bir grup yönetiyorsanız, grup yöneticileri için de mükemmel yeni özellikler var. Spamler azalıyormuş gibi görünse de kullanıcılar açıkça katlanamıyorlar, işleri daha sıkılaştırmak için birkaç ilave ayarlar da grup yöneticilerine tanıtıldı.

Grup yöneticileri artık, yeni grup üyeleri için deneme süresi sunabilecekler. Bu demek oluyor ki; yeni üyeler, yönetici onlara yetki verene kadar tartışmalara katılmayacaklar. Deneme süresi bittiğinde, yeni üye özgürce bir şeyler yayınlayabilecek. Örneğin; yönetici izin verene kadar yeni üye yazılanlara cevap verebilecek ama kendi içeriklerini yayınlayamayacak.

Yeni grup üyesi; grup navigasyon barından “Etkinlik” sayfasına gidip “daha fazla” seçeneği ile benzer yazıları görebilir.

Kendi grubunuzu yönetiyorsanız, aşağıda size uygun olabilecek birkaç kullanılabilir araç var:

  • Otomatik girişe mi yoksa izinli girişe mi izin vereceğinize karar verin. Bazı insanlar bunu, gruplarında rakipleri olmadıklarından emin olmak için yapıyor.
  • Grubunuzun veya şirketinizin ne gibi özellikler sunduğunu ve nasıl kaynakların kullanılabilir olduğunu anlatan bilgiler ve linklerle dolu hoş geldin mesajları yollayın.
  • Grup içerisinde tartışmalar kadar popüler olan grup duyurularını haftalık grup üyelerine gönderin. Haftalık duyuruların çok sık olacağını düşünüyorsanız, her iki ayda bir yaptığınız duyurular da yararlı olacaktır. Burası kullanıcılarınıza spam yollacağınız yer değil, tam tersine sorular sormanız ve herkesin görebileceği mail şeklinde bildiriler kazanmanız gereken yerdir.
  • Grubun “kurallar”sayfasını tamamlayın ki, üyeler neyi yapabileceklerini ve yapamayacaklarını iyice anlasınlar.

#8: LinkedIn Paylaş butonu

LinkedIn’in Paylaş butonu, en yeni özelliklerinden biri ve Facebook Paylaş butonu ile aynı özelliklere sahip. Tek farklılık; bu butonun LinkedIn network bağlantılarınızı güncelliyor olmasıdır.


Comments

Powered by Facebook Comments

Comments are closed.