LinkedIn, 2003′den beri ciddi ölçüde büyüyen ve 85 milyondan fazla kulllanıcısı olan profesyonel bir  sosyal ağdır. İş hayatınızda önemli bağlantılar yapıp bilinirliğinizi arttırmak istiyorsanız bu tarz bir büyüme ve zamanla fazlalaşan özellikle LinkedIn’e üye olup işinizde başarıya ulaşmanın tam zamanıdır.

LinkedIn ProfilinizDiğer üyelerin göreceği ilk yer profiliniz olucaktır bu yüzden olabildiğince fazla bilgi içermesi gerekir. Profilinize gireceğiniz bilgiler sizin online özgeçmişinizdir, tamamen doldurmanız ve her zaman güncel tutmanız gerekir. Ayrıca, profil resminiz olarak kullanmak için kurumsal bir fotoğraf koymanız da profesyonel bir izlenim verir. Profil sayfanız tek başına, sizin kim olduğunuz ve özellikle kişisel markanız hakkında çok şey söyleyecektir.Halen bir LinkedIn üyesi değilseniz, LinkedIn’de kolaylıkla profil yaratmak için profil tamamlama ipuçlarını kullanabilirsiniz. LinkedIn’de profiliniz olması güvenirliğinizi arttıracaktır. Profliniz için ihtiyacınız olacak bilgileri aşağıda sizin için listeledik:

  • Şuanki pozisyonunuz
  • Eski iki pozisyonunuz
  • Eğitim durumunuz
  • Profil özetiniz
  • Profil resminiz
  • Uzmanlık alanlarınız
  • En az iki tavsiye

Profilinizi ilk defa oluştururken veya düzenlerken, dikkat etmeniz gereken önemli birkaç noktayı derledik.

Anahtar Kelimelerinizi BelirleyinSizi anlatan birkaç kelime bulun ve diğer üyelerin sizi bulmak için hangi kelimeleri kullanabileceklerini düşünün. Birçok iş sahibi kişi, aradıkları özellikte bir çalışan bulmak için artık LinkedIn’i kullanıyor. Bu yüzden, sizi ararken kullanabilecekleri kelimeleri tahmin etmeniz gerekiyor. Bu anahtar kelimeleri araştırırken bir anahtar kelime programı kullanıp popüler olan, yeteneklerinizle en çok uyuşan anahtar kelimeleri bulun.Daha sonra profilinizi düzenlerken, bulduğunuz anahtar kelimeleri profilinizin içerisine serpiştirin. Bu şekilde, biri LinkedIn’de “kişi” araması yaparken bu terimler için daha yüksek derece alabilirsiniz. Yüksek dereceye sahip olmanız, daha fazla görünürlük ve bilinirlik anlamına geliyor.

Başlığınıza ve Özetinize Kendinize YerleştirinBaşlığınızı, kişisel markanın açıklaması olarak düşünün. Bu şekilde; insanların, seni ve yeteneklerini anlamalarını istediğin hissini yansıtabilirsin. Profilinizi “profil düzenleme” seçeneğinden manuel olarak düzenleyebilirsiniz. Son iş pozisyonunuz, eğer değiştirmezseniz sizin başlığınız olur. Bu yüzden; hedef anahtar kelimelerinizi kullanarak hakkınızda ayırt edici ve eşsiz bir açıklama yazabilmek için iyice düşünün.Bir sonraki adım, özetiniz; net olmalı ve başlığınızı birkaç paragraf ile anlatmalı. Eşsiz becerilerinizi ve yeteneklerinizi özetleyin ve kişisel markanızı destekleyen ödülleri veya referansları belirtin.

URL’nizi ÖzelleştirinLinkedIn URL’nizin ne olduğunu biliyor musunuz? LinkedIn URL’nizde adınızın yer alması, sadece LinkedIn arama barında değil, arama motorlarında da daha kolay bulunma fırsatı sağlar. URL’nizi öğrenmek için;”profil ayarlar”ına girmeniz ve “genel profil” yazan yere tıklamanız gerekiyor. Aşağıdaki gibi bir ekranla karşılaşacaksınız:

URL’ni “http://linkedin.com/in/adınız” şeklinde belirmelidir. Eğer sizinle alakası olmayan bir şey varsa, değiştirmelisiniz. URL’nizin yanındaki linki düzenleye basarak, URL’nize isminizi yerleştirme şansınız olacak. Eğer çok kullanılan bir isminiz varsa; daha detay da girebilirsiniz.

Deneyiminizin Tamamını Yazınİş geçmişiniz yetenekleriniz hakkında daha açıklayıcı bir tablo çizmenize yardımcı olur. Hatta; görünürlüğünüzü arttırmak için belirlediğiniz anahtar kelimeleri kullanmaya çalışın. Deneyimlerinizi yazarken, “Özgeçmiş Oluşturucu”yu kulllanabilirsiniz; başlarken birçok güzel kalıp sunar.

LinkedIn Uygulamalarından YararlanınLinkedIn profilinizi geliştirmek için birçok uygulama mevcuttur. Uygulamaların tamamını görebilmek için Uygulama Rehberin’e bakın. Birkaç önemli uygulama:

Blogunuz veya Twitter hesabınızda yayınladığınız yazılarınızı, Blog Link, WordPress veya Twit aracılığıyla kolaylıkla LinkedIn profilinize entegre edebilirsiniz. Eğer yeterli sayıda sunumunuz varsa; SlideShare uygulaması, SlideShare’deki sunumlarınızı başkaları ile paylaşmanız için linklemenizi sağlar. Bunun gibi birçok uygulamanın LinkedIn profilinizde nasıl görüneceğini veya markanıza nasıl güvenirlik kazandıracağını görebilirsiniz.

ReferanslarGün geçtikçe daha fazla profesyonel, çalışanları hakkında daha fazla bilgi edinmek için, LinkedIn gibi sosyal ağ sitelerine başvurmaya başlıyor. Pozitif referansların olması, mükemmel bir izlenim bırakmanıza yardımcı olacaktır.Önceden birlikte çalıştığınız ve size referans olabilecek kişilerle irtibata geçerek bazı karakterlerinizi kendinizi konumlandırdığınız yere göre vurgulamalarını isteyebilirsiniz. Hatta hedeflediğiniz bazı anahtar kelimeleri, profilinizi tutarlı yapmak ve mükemmel görünürlük sağlamak için onlara verin. Daha fazla referansınızın olması, daha çok güven duygusu verir.Son olarak; siz de iş arkadaşlarınıza referans olun. Bu, sizin kişilik ve konumunuz hakkında bilgi verir.

Katılım: Sorular Sorun ve CevaplayınBirçok yerde olduğu gibi; bir şeye ne kadar dahil olursanız, size o kadar olumlu bir şekilde dönecektir. Eğer bilinirliğinizi arttırmak ve ileride bir iş fırsatı için düşünülmek istiyorsanız, bu tarz konuşmalara katılmak için zaman ayırmanız gerekiyor. Bazı gruplara katılın ve düşüncelerinizi paylaşın, soru sorun ve cevaplayın. Bazı başarılı iş adamları, LinkedIn’de konuşmalara katılmak ve başka insanlara yardımcı olmak için hergün belirli bir zaman ayırıyorlar.

LinkedIn, kişisel markanızı yaratmanıza ve bilinirliğinizi arttırmada çok güçlü bir araçdır.


Comments

Powered by Facebook Comments