İnternet kültürü, günümüzde vazgeçilmez bir ihtiyaç haline geldi. Resim, müzik ve benzeri verileri depolamak çok kolay bir hale gelmiştir. Ülkemizde, internet imkânlarının artmasıyla, dijital ortamda pazarlama imkânları artmıştır. İnternet yüzyılının yaşandığı günümüzde, hemen hemen bütün işlerde internet, çok önemli rol oynamaya başladı.

Yediden Yetmişe Herkes İnternette

İhtiyaç konusunda, her yaştan insan için çözüm olanakları sunulmaktadır. Bu çözüm olanakları, bütün sektörler için geçerlidir. Ev halkı için internet, çözüm noktası olarak görülmektedir. Online alışveriş imkânları, çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Online alışveriş sebepleri şunlardır:

1- Garanti olanakları, değişim olanakları ve iade olanaklarının gelişmesiyle, online alışveriş imkânları artmıştır.

2- Alışveriş için zaman ayrılamaması, online alışveriş imkânlarını artırmıştır.

3- İndirim, kampanya ve promosyonların yaygın bir şekilde kullanılması

4- Maliyet hesaplarının düşük olması

5- Aradığınız bazı ürünlerin online adresler dışında bulunamaması, online alışverişi daha cazip hale getirmektedir.

Türkiye’de İnternet Kullanıcılarının Yarısı Online Alışveriş İmkânlarını Kullanmıyor

İnternet kullanıcılarının yaklaşık % 56′sı, İki yıllık verilere göre, online alışverişe sıcak bakıyor. Ancak, neredeyse, internet kullanıcılarının yarıya yakını, online alışveriş imkânlarından faydalanmamaktadır. Bunun birçok nedeni var. En önemli nedeni ise, kültürümüze yerleşen alışveriş anlayışıdır. Elle dokunmadan, incelemeden alışveriş yapmak, kültürümüzde yeri olmayan bir alışveriş şeklidir. Bu nedenle, online alışverişe güvenme konusunda tereddüt yaşanmaktadır. Bu endişeden dolayı, internet alışverişinin olanakları, indirim ve kampanyalar gölgede kalmaktadır. Ürünün istediği gibi çıkmama korkusu sebebiyle, online alışverişe sıcak bakılmıyor.

Ödeme Olanaklarına Olan Güvensizlik

Ödeme olanaklarına olan güvensizlik, online alışveriş imkânlarının kısıtlanmasına neden olmaktadır. Özellikle kredi kartı sorunları, tüketiciyi, online alışverişten uzaklaşmasına neden oluyor. Para konusunda yaşanan bütün olumsuzluklar, online alışverişe olan ilgiyi azaltmaktadır. Fazla para ödeme, hataların düzeltilmemesi, iade imkânlarının oluşmaması gibi birçok olumsuzluk, online alışveriş hizmetlerine olan ilgili azaltmaktadır.

 

 

 

Kültürümüzde Pazarlık Anlayışının Etkileri

Online alışveriş imkânlarında pazarlık durumu yoktur. Ancak, pazarlık geleneğine göre alışveriş yapmak isteyen bir kişi, online alışveriş hizmetlerinden faydalanmak istemez. Malın satıcı kim, malın fotoğrafı ile gerçeği birbirini tutuyor mu? İle aynı olması ve benzeri sorular, sıcak alışveriş imkânlarının tercih edilmesine neden olmaktadır. Sıcak alışverişte, güvenilir alışveriş noktaları tercih edilmektedir. Satının tanınması ve güvenilmesi, sıcak alışverişte tercih edilen noktalardan. Bu noktaların dikkate alınmasıyla, online alışveriş olanaklarına bakış açısı negatif hale gelmektedir.

Sıcak Alışveriş Kampanyaları

Online alışveriş dışında, sıcak alışveriş noktalarının gerçekleştirdiği cazip kampanyalar, online alışverişin genişlemesini engelleyen etkenler arasındadır. Sıcak alışveriş imkânları sunan firmalar, ‘ üç al iki öde’, ‘ mobilya alana tv bedava’, ‘ TC’ni getir telefonu götür’ kampanyaları, çok cazip gelmektedir. Bu kampanyaların artması ile birlikte, online alışveriş seçeneklerine olan bakış açışı negatif hale gelmektedir. Online alışveriş sitelerinde, kredi maliyetlerinin, normal maliyetlere göre biraz fazla olması, online alışverişte kredi kartının kullanılmasına sıcak bakılmasını engellemektedir.

Online Alışveriş Tercihi Artıyor.

Mahalle esnafının ‘sonra ver’ politikası, her ne kadar etkili olsa da, her geçen gün bu samimi ortam ortadan kalkmaktadır. Bu samimiyetin ortadan kalkmaya başlamasıyla, geçmişe nazaran online alışveriş tercihi artmaktadır. 2008 yılında % 2,3 olan online alışveriş oranı, günümüzde % 19-20 civarlarındadır. Bu oran gittikçe artmaktadır. İnternete olan güvenin artması ve bazı malların sadece internetten satılması, internet alışveriş kültürünün artmasına neden olmaktadır. Yapılan reklamlar ve bu reklamlara bağlı olarak oluşan güven, o internet sitesinin popüler olmasına neden olmaktadır. Her ne kadar online alışverişe yönelme gerçekleşse de, geleneksel ticaret anlayışı ödün vermeden yoluna devam etmektedir.


Comments

Powered by Facebook Comments

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>