Ticari bir internet sitesi ya da bir blog olsun fark etmez önemli olan insanlara en hızlı ve doğru bir şekilde ulaşmak oldukça önemlidir. Site içi tasarımlar oluşturulup içerikler istenilen bir şekilde hazırlandıktan sonra SEO çalışması yapılır. Bunun peşi sıra sosyal medya hesapları da aktif olur ve artık geriye sadece istenilen en doğru müşteri ya da takipçiler ile bir bağlantı kurmaya kalır. Fakat tüm bu uğraşlar her zaman tek başına yeterli olmaz, bir şeyler ters gider ve sosyal medya ile doğru bir ilişki kurulamaz.

Oluşturulan Sayfa Yapıları Önemlidir

Sosyal medya ile en doğru bağlantıyı sağlamak için bir takım durumların yapılması gerekmektedir. Bunların başında ilk olarak site içerisine sosyal medya hesaplarının linkleri eklenmelidir. Bu sayede sosyal medya ile aradaki bağlantı daimi olur ve ayrıca bu işlem siteye bir prestij de kazandırır. Site içerisinde olmaz olmazlar arasındaki bir diğer işlem logodur. Site ya da firmanın logosu site içerisinde mutlaka bulunmalıdır. Bu site zaten bir firma adına kurulmuş ise kesinlikle bir logosu vardır ve site içerisine yerleştirilmelidir. Bu sayede prestij ve markanın büyüklüğü insanların gözünde daha fazla olur.

Artı olarak bu logo sosyal medya üzerinde profil fotoğrafı olarak seçilmelidir. Bu yapıldığı zaman firma ya da sitenin saygınlığı ve itibarı daha fazla artacaktır. Kapak fotoğrafı olarak ise siteyi ya da firmayı anlatacak güzel bir resim ile ve üzeri aynı şekilde güzel bir yazıyla süslenerek dikkat çekilebilir. Özellikle profil doldurulurken telefon numarası, adres ya da internet sitesinin eklenmesi oldukça önemlidir.

İzlenecek Olan Yol Nasıl Olmalıdır?

Öncelik olarak paylaşım yapmanın önemli kavranmalı. Fakat bunun da belli bir zamanı ve sayısı olmalıdır. Örneğin bir gün içerisinde en fazla 5 post en düşük ise 1 post yayın gereklidir. Paylaşımlar yapılırken sosyal medya kullanıcılarını ne zaman giriş yaptıkları baz alınarak uygulanmalıdır. Mesela sabah 8 ya da 9’da işe gidenler için bir paylaşım yapılabilir. Hemen arkasından 12 gibi bir post daha yapılarak öğle yemeği yakalanabilir. Daha sonra 15 ya da 18 ve 21 gibi saatlerde post yapılabilir. Bunlar ise iş çıkışı ya da akşam eve gelip televizyon başına geçenler için yapılan postlardır.

Günlük olarak bu kadar post yayını yeterli olacaktır. Bu noktada kurumsal olarak hizmet sunan firmalar için gün içerisinde en fazla 2 post yeterli olacaktır. Nokta atışı bilgilendirmeler ya da eğlenceli bir takım paylaşımlar ile kullanıcıya firma kendisini bu şekilde hatırlatabilir ve bu az paylaşım ile saygınlık da korunmuş olur. Hedef kitle baz alınıp ve iyi bir rakip analizi yapılarak geniş çaplı bir reklam avantajı sağlanabilir ve bu en hızlı, en uygun fiyatlı reklam çeşididir. Bu yüzden doğru bir strateji ile yapılacak sponsorlu reklamlar akıllı bir tercih olacaktır.

Sosyal Mecralarda Uyulacak Kurallar

Facebook; görsel eklemeler ile 5’i geçmeyecek şekilde paylaşım yapılmalıdır. Günlük olarak yorum ve analizler incelenmelidir. Aynı zamanda site yönlendirmesi için haftalık yapılan paylaşımlar daha etkili olmaktadır.

Twitter; marka ile ilgili, fazla sıkmayan paylaşımları google sıralama algoritması açısından büyük bir önem taşımaktadır. Bu mecrada daha hızlı bir içerik akışı yapılır, bu yüzden marka odaklı paylaşımlar önemlidir.

Google+; burada yapılacak paylaşımların haftalık olması yeterli ve önemlidir.

Bunun gibi daha youtube ya da instagram ve linkedin gibi önemli ve herkes tarafından kullanılan sosyal mecralar adına doğru bir optimizasyon yapılması büyük bir önem arz etmektedir.


Comments

Powered by Facebook Comments

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>