Twitter’ın son zamanlarda günde 110 milyondan fazla twit giren 200 milyon kayıtlı kullanıcısı var. Bu küresel iletişim fenomeni sadece yenilikleri haber vermiyor ayrıca toplumun duygularını ve ilgi alanlarını da yansıtıyor. Dünya olayları, spor, popüler kültür ve teknoloji trendleri gibi konularla Twitter, kullanıcılarının duygularını adım adım yansıtıyor.

Twitter ayrıca markalar için müşteri kazancı, satış, sorunların çözümü ve müşteri ilişkilerini yönetimi açılarından da gün geçtikçe daha fazla popüler olan bir iletişim kanalıdır. Hatta; otomotiv, seyahat, spor, eğlence, finans, teknoloji, yiyecek/içecek ve perakende alanları da dahil pazarlama sektöründeki yüzlerce marka, artık aktif bir Twitter stratejisi yaratıyor ve bu güçlü iletişim kanalını, pazarlama stratejilerine entegre ediyorlar. Ancak; Twitter’da etkin bir şekilde var olmak, giriş yapıp twit yayınlamaktan fazlasını gerektiriyor. Etkili ve size bağlı takipçilerden oluşan bir topluluk yaratmak, diğer kanallarda olduğu gibi çalışma gerektirir. Peki bu çalışmalara nerden başlamalısınız?

1.Hedeflerinizi belirleyin. Twitter’dan verebileceğiniz servisleri belirleyin – örneğin müşteri servisleri, teknik destek, pazarlama ve PR. Başarı için amaçlarınızı, hedeflerinizi ve ölçümlerinizi belirleyin.

2.Dinleyin ve öğrenin. Tüketicilerin markanız ve rakipleriniz hakkında neler söylediğini öğrenin ve bu tüketicilerle iletişime geçmek ve fark yaratmak için fırsatlar gözlemleyin.

3.Genel profilinizi oluşturun. Markanızın net bir açıklamasını yapın. Twitter’da markanızı güçlendirecek ve rakiplerinizden sizi farklı yapacak bir avatar ve özel bir arka plan oluşturun. Websitenizin URL’sini de dahil edin.

4.İçerik yaratınve iletişim kurun. Alakalı içerikler paylaşarak kullanıcılarla iletişime geçin ve Twitter’da ayrıcalık yaratmak için fırsatları gözlemleyin; örneğin, başka yerde bulunamayan ayrıcalıklı fotoğraflara veya promosyonlara erişim sunmak gibi… Devamlı kullanıcıları dinleyin ve cevap verin –  uygun olduğunda farklı topluluklar arasındaki konuşmaları karıştırın. Örneğin; @CastrolUSA, Twitter’da yarış haberlerini paylaşıyor ama kullanıcılarını Facebook’daki yarış sonuçları konuşmasına katılmaları için cesaretlendiriyor.

5.Takipçilerinizi arttırın.  Bağlantı kurabilecek bütün noktaları kullanarakTwitter topluluğunuzu destekleyin – örneğin; TV reklamları için tagler düşünebilirsiniz veya çağrı merkezi mesajlarınızda ve e-postalarınızda Twitter toplumunuzdan bahsetmeyi düşünebilirsiniz. Twitter hesabınızı websiteniz ile birleştirin ve sizin sektörünüz hakkında twit yazan kişileri bulun ve onları takip edin-  sizin için önemli olan veya ortak konularda diyaloga geçin. Bütün konuşmalar net ve saydam olsun – profesyonel olun ve şirket politikanıza aykırı davranmayın. Ayrıca, içeriğinizi daha da genişletmek ve takipçilerin ilgisini çekmek için Twitter listeleri yayınlayın.

6.Yönetmek ve ölçmek. Twitleri ve Facebook’da yayınladıklarınızı oluşturma, uygulama ve analiz etme sürecini uygun hale getirmek için sosyal medya kampanya yönetim aracını kullanın. Kampanya yönetim aracı ayrıca, markaların birden fazla kullanıcıyı yönetmesini ve birden fazla kategoride kampanyaları takip etmesini sağlar.  Hangi gün ve saatin markanızın twit girmesi için en iyi zaman olduğu da dahil gelecekteki girişimlerinizi optimize etmek için karşılaştırmalar yaratın.

Markanız hakkında görüş istemek için Twitter’ın gerçek zamanlı doğasını kullanın ve müşteri memnuniyetini  ölçümleyin. Twitter’ın bütün pazarlama çabalarınız üzerindeki etkisini ölçmek için kupon kodları veya kısaltışmış URL’ye bağlı, URL takibini kullanın. Son olarak; genel ve özel twitler arasındaki farkı ve hareketleri anlamak için belirli bir zaman ayırın ve özel veya birebir konuşmaları idare etmek için direkt mesajları kullanın.

Twitter; büyüyen, canlı ve etkili bir kanaldır ama müşteri kazanmak, sorunları çözmek ve satış yapmak için bu mikroblog platformunu aktif kullanmak çaba gerektirir. Başarılı olmak için; pazarlamacılar, takımlarını harekete geçirmeli, kurumsal hedefleri ve müşteri ihtiyaçları için merak uyandıran stratejiler yaratmalı, sektördeki yeniliklerden haberdar olmalı ve takipçileri ile iletişim halinde olarak devamlılıklarını sağlamalı ve sayılarını fazlalaştırmalıdır. Son olarak; kurumsal politikasına önem vermeli ve attığınız adımları (stratejilerinizi) ölçmelisiniz. Bunu yaparak; çabalarınızı optimize etmede yol katedecek ve bu büyüyen kanalı pazarlama stratejinizin önemli bir öğesi haline getireceksiniz.


Comments

Powered by Facebook Comments